donderdag 12 januari 2006

WinterEftelMeetVerslagje*

"Morgen" is twee dagen later geworden, er piepten een paar dringende zaken tussendoor die ik even op moest lossen. De telefoon staat nu uit en de tv staat op "Sjarmd", so here we go:

Op zaterdagochtend werd ik rond half 8 gewekt door de wekkerfunctie van mijn mobieltje en ik stuiterde blij mijn bedje uit richting douche, “Yay! WinterEftelMeet!” roepend. Vervolgens nam ik de bus richting het station, en na het doen van een paar kleine boodschapjes in de Westhal was het tijd om Breyten te vinden om daarna samen in de trein naar Den Bosch te stappen. In Den Bosch moesten we zoals altijd overstappen op de boemel naar Tilburg. Daar aangekomen liepen we naar de bushalte, waar twee medeBuffies op de bus zaten te wachten.

Na het half uur durende busritje kwamen we om 12 uur aan bij de Efteling, waar al een aantal mensen stonden die uitgebreid begroet werden. Zoals het hoort bij BNL werden er meteen diverse foto´s gemaakt, en vlotter dan normaal (we hebben slechts 20 minuten gewacht voor de ingang ivp de gebruikelijke 30) liepen we richting Spookslot.

Normaal gesproken valt de grote groep daarna uit elkaar, maar deze keer liepen we gezamenlijk richting Fata Morgana, het carouselpaleis en daarna richting Vogel Rok. Daar bleek het te druk, dus togen we collectief naar Villa Volta. In de tussentijd had ongeveer 80% van de groep (en van het gehele Eftelingpubliek) hilarische Unox oorwarmers bemachtigd, waardoor mijn combinatie “roze glitteroorwarmers en poezenoortjesmuts” niet eens heel erg opviel.

Ergens tussen Vogel Rok en Villa Volta hebben we nog chocolademelk gedronken in de ijsbaan, waar 90% van de “schaatsers” met de schoenen over het ijs schoof… zeer vreemd!

Na de Volta splitste de groep zich op, een deel ging het nogmaals bij Vogel Rok proberen, de rest ging naar Droomvlucht. Droomvlucht was zoals altijd geweldig, en in tegenstelling tot sommige kinderen van 10 weet ik natuurlijk dat het échte elfjes zijn! Van een lieve medeBuffy kreeg ik een geweldig fiber optic zwaaistokje, waarmee ik uiteraard uitgebreid gezwaaid heb de rest van de avond.

Aangezien we láng in de rij gestaan hadden was het ondertussen wel tijd geworden voor een hapje, ons groepje besloot voor een ouderwets patatje te gaan. Gezellig kletsend werd de maaltijd verorberd, en vervolgens werd koers gezet op de Pagode, het heen-en-weer-zwaai schip waar ik niet eens naar durf te kijken, de kermis (waar mij een knuffelaap in handen werd gedrukt) en kinderwinterwonderland. Dat is een soort grote speeltuinachtige toestand waar je onder andere op een autoband van een ijsglijbaan af kan glijden.

Op een gegeven moment gingen er wat telefoons en kwam de groep weer bijelkaar bij een van de kampvuren, waar onze lijstmam de certificaten uitdeelde naar aanleiding van de BNL Awards. Ik had zowaar in 1 categorie een gedeelde eerste plaats, ik ben officieel “Reiziger van het jaar 2005”. Yay!

Het was ondertussen al flink laat, en een aantal mensen besloot naar huis te gaan, de rest ging voor een rondje “Sprookjesbos by night”. Tijdens de boswandeling waren er nog een paar andere mensen die van het openbaar vervoer afhankelijk waren die richting huis gingen, ik en degene waar ik het niet meer over zal hebben (ik las mijn 2005 survey terug en ik lijk daar wel zo´n doos die alleen maar over haar vriendje kan praten... *zucht*) kregen van twee lieve mensen het aanbod om thuisgebracht te worden, wat we natuurlijk niet afsloegen.

Ons kleine groepje was net op tijd voor de laatste vertoning van “Het meisje met de zwavelstokjes”, en met een brok in de keel (ik wel althans) liepen we naar de uitgang. Daar aangekomen splitste het kleine restgroepje zich op, en na een voorspoedige reis (Go! TomTomGo!) kwamen we rond 12 uur aan in Amsterdam. Licht uitgeput maar voldaan stortte ik in bed en sliep op zondag een gat in de dag.

Voor de liefhebbers: Kees-kiekjes en Reggie-´roids!

*galgje, anyone?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished