woensdag 12 juni 2013

P(ublic) S(ervice) A(nnouncement)

Mensen die al langer LogPoes lezen, weten dat stilte = niet goed. En het gaat inderdaad heel erg niet goed. Omdat ik net 2 uur lang jankend een Engelse blogpost (het gaat namelijk over mijn studie) geschreven heb en niet meer de emotionele energie heb om het hele verhaal nog een keer in het Nederlands op te schrijven, ga ik er deze keer heel arrogant van uit dat iedereen die hier meeleest Engels kan lezen en verwijs ik u naar YourfriendLP. Mocht u vragen hebben, stel ze dan gerust in het reactievak.

Ik heb geen idee wanneer ik weer iets al-dan-niet-gezelligs te vertellen heb hier (of op mijn Engelse blog), in de tussentijd heeft u hier een foto van Levensvreugdbrenger Clark, hard trainend voor het WK Neusslapen:





12 opmerkingen :

  1. Wat een ontzettend verdrietig verhaal. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klote, dat is het. Ik had je zo gegund dat het anders had uitgepakt. Jij = buitengewoon intelligente, grappige vrouw met vele talenten. Ik hoop dat je dat op een dag zelf (weer/ooit) gaat geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had al op je engelstalige weblog gereageerd, maar hier ook nog even dan.

    Het raakte me flink, omdat ik een vergelijkbaar proces meegemaakt heb in 1986, op de TU. Zij het dat het bij mij meer een kwestie van mijn hoofd er niet meer bij kunnen houden was, terwijl jij maar keihard bent blijven proberen en alsnog tegen een muur opliep.

    Toch was dat bij mij ook een breekpunt, herinner ik me nu weer. een examen waarvoor ik echt heel gemotiveerd was en niettemin een 4 haalde of zo.

    Het laatste jaar was er een van uitsluitend mislukkingen, en dat is heel pijnlijk inderdaad.

    Ik weet wel, dat toen ik ik januari 1987 besloot ermee te stoppen, het ook een opluchting was. Ik hoop echt dat je daar uiteindelijk ook iets van gaat voelen.

    Mijn gevoel voor eigenwaarde heb ik toch wel weer teruggekregen, door te beseffen dat ik wel degelijk iets kon, onafhankelijk van het feit of iemand daar een diploma voor afgegeven heeft of niet.

    Ook mbt mijn mislukte toelating tot het conservatorium, die achter die mislukte TU-studie aan kwam, heb ik die conclusie achteraf toch nog durven trekken.

    Dat heeft me wel veel tijd gekost, dat wel, maar daarom zeg ik het je nu, misschien dat jij er dan minder tijd voor nodig hebt.

    Ik vind in elk geval dat je goed schrijft, zowel in het Nederlands als in het Engels.

    Je kunt wel wat, alleen vertaalt het zich misschien niet makkelijk in een diploma.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Esmee: dank je voor je lieve reactie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Esther: dank je! :-) Ik weet dat ik niet volslagen stompzinnig ben, het is alleen zo verdomde jammer dat ik alleen talenten heb waar je op de arbeidsmarkt geen barst aan hebt. *koopt maar weer eens een staatslot*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Laurent: dank je voor je uitgebreide reactie! :-) Op het moment voel ik vooral de blinde paniek dat ik binnen afzienbare tijd in een kartonnen doos eindig, omdat ik (zoals ik in mijn reactie aan Esther ook zeg) dan wel allerlei talenten heb, maar dat talenten zijn waar je op de arbeidsmarkt niets aan hebt. En aangezien de huur toch betaald moet worden, is dat een Groot Probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Poelekie: ook dat gevoel ken ik, inderdaad. Nou ja, in mijn geval meer dat de talenten die ik het leukst vind moeilijk inzetbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ligt niet aan jouw talenten, maar aan de arbeidsmarkt.. Is er in de gezondheidszorg/jouw vroegere werk geen werk voor jou te vinden momenteel? Of wil je dat niet meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Laurent: bij mij is het gehalte aan (om Johnny Weir maar te quoten) "no applicable skills" nogal hoog. Mijn talenten zijn zaken als "voordat de kunstschaatser de lucht in gaat al weten of de sprong én de landing gaan lukken", "binnen 1 oogopslag de beste danser kunnen selecteren uit een groep van 50 mensen", "Britney Spears zingen alsof je een geit bent", "in 1 keer het duurste artikel uit de uitverkoopbak vissen" en "moeiteloos op hakken van 12 cm kunnen lopen". Niet echt dingen die je in moolah om kunt zetten. Gelukkig ben ik ook heel goed in andermens' geld uitgeven. ;-D *lacht er maar om, want is wel uitgejankt na 2 weken*

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Esther: ik begrijp het ook wel dat er weinig markt is voor de talenten die ik heb, ik bedoel, hoe nuttig is Britney Spears zingen alsof je een geit bent?

    Wat de gezondheidszorg betreft: los van dat ik niet echt sta te springen om weer voor verdomd weinig geld me de pleuris te werken in een of andere tikgeitbaan waarbij ik ongeveer 5% van mijn intellect kan gebruiken en waarin ik als ik 3% van mijn werkelijke persoonlijkheid laat zien ik al als zó ontzettend super mega raar en Anders word beschouwd, is er op het moment nul komma nul werk. En mijn oude functie, die minder gruwelijk erg was dan de gemiddelde tikgeitbaan maar ook niet iets was wat ik tot mijn 70e kan/wil doen, is afgeschaft. Dus vooralsnog heb ik geen idee wat ik moet. Zoals ik ook bij Laurent al zei: gelukkig is andermens' geld uitgeven ook een van mijn vele talenten. *file under: eigenlijk niet grappig*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "binnen 1 oogopslag de beste danser kunnen selecteren uit een groep van 50 mensen"

    Hmm, je zou bij een castingbureau moeten werken dan hè. Maar het probleem is hoe je die mensen ervan overtuigt dat jij dat kan, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Laurent: de beste danser is helaas niet altijd (vaak niet?) de best verkopende danser, en daar gaat het bij castings toch wel om. 't Is nogal veehandel, ik denk dat ik er wat te eh, onconventioneel (lees: lastig) voor ben. :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished