vrijdag 28 oktober 2005

Emancipatie anno 2005

Laatst had ik een gesprekje met een Niet Nader te Noemen Nitwit:

Niet Nader te Noemen Nitwit: "Heb je een vriend?"
Poelekie de Vries: "Jahaa, een hele leuke!"
NNtNN: "En wat doettie?"
PdV: "Hij studeert geneeskunde."
NNtNN: "Oh meid, wat góed van je!!!" *vette knipoog*
PdV: "Nee, niet ík, HIJ studeert geneeskunde!"
NNtNN, onverstoorbaar: "...zo geweldig! Je hebt een dokter aan de haak geslagen!!!"

In één klap werd het me duidelijk: wie ik ben, wat ik tot nu toe gedaan heb en wat ik allemaal nog van plan was: het maakt allemaal niet meer uit. Ik ben klaar! Ik heb een (bijna-)dokter aan de haak geslagen! Joechei! Ik moet er alleen "voor zorgen" dat hij zijn studie afmaakt en ik zit op rozen! Heerlijk, zo´n toekomstperspectief! *note the sarcasm*

Wat ik het meest shockerende vond, hoewel het me eigenlijk niet had moeten verbazen: de Niet Nader te Noemen Nitwit was een vrouw...

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished