vrijdag 11 november 2005

Een mirakel!

Zoals veel mensen aan den lijve (of eigenlijk meer aan de portemonnee) ondervonden hebben maakt de Informatie Beheer Groep regelmatig fouten, die zonder uitzondering in hun voordeel en dus jouw nadeel zijn. Dat is lastig, maar het allervervelendste is, dat ze niet in staat zijn om hun fouten toe te geven, zelfs als er geen ontkennen aan is. In de loop der jaren is er een telefoonboek-dikke stapel aan correspondentie richting Groningen gegaan in een (vaak vruchteloze) poging ze hun fouten te doen inzien. Want tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit in conflicten met de Informatie Beheer Groep een (vaak) onoverbrugbare kloof.

Het leek er echter op dat ze het eindelijk gingen leren: 3 brieven lang klopten alle gegevens zowaar! Ik wist dat ik ervan moest genieten, omdat deze stressvrije periode waarschijnlijk van korte duur zou zijn... En inderdaad: wat er in brief 4 stond, klopte voor geen meter: ik zou een formulier niet hebben opgestuurd. Nu wist ik 110% zeker dat ik dat (vloekend en tierend) wél gedaan had, dus ik mailde het regiokantoor. Langsgaan durf ik niet meer, uit angst dat ik overga tot zinloos geweld... ;-)

Ik kreeg zowaar binnen 1 dag een antwoord, ik had inderdaad een formulier teruggestuurd, maar voor een verkeerd jaar. Nu waren zij degenen die mij dat verkeerde formulier gestuurd hadden, maar dit zijn nu nét die situaties waarin je het niet van ze wint: ik had tenslotte ook moeten opletten welk jaartal er op het formulier stond... Dit ging me geld kosten. Veel geld, dat ik niet heb...

Na een week mentale voorbereiding en het doen van wat yoga-ademhaling stapte ik dan toch maar het regiokantoor binnen. Ik was vrij snel aan de beurt, en werd geholpen door een lief meisje dat binnen 3 klikjes op de computer zag dat er inderdaad een fout gemaakt was: ik had een ander formulier moeten krijgen, én ze hadden me moeten waarschuwen toen mijn verkeerde formulier binnengekomen was. "Oh, die persoon heeft een fout gemaakt!" zei ze spontaan, "als je nu hier je handtekening zet en even een kopie van je inkomstenverklaring meestuurt, dan komt alles helemaal in orde!"

Pas toen ik buiten stond kreeg ik een realiseer/besef-moment: iemand bij de Informatie Beheer Groep heeft toegegeven dat ze een fout gemaakt hebben. De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit... *valt flauw*

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished