dinsdag 16 maart 2010

When it rains, it pours :-(

Bleef ik in mijn laatste post nog eufemistisch, nu is de kogel door de kerk: die baan, u weet wel, met dat raam? Vanaf 1 april is hij niet langer van mij. Nee, dat is geen grap. Hoewel ik volgens The Powers That Be mijn werk uitstékend (directe quote: "en meer dan!") doe, ben ik te vaak ziek. Ze "durven" het dan ook niet aan om me een vast contract te geven en een tijdelijk contract is geen optie meer, omdat ik er in totaal al 3 gehad heb.

Ja, deze redenatie ontbeert elke vorm van conventionele logica, is hoogst oneerlijk en waarschijnlijk ook rándje niet legaal, maar ik geloof sterk in "Waar men mij niet wil hebben, daar wil ik ook niet zijn" en ga er dan ook geen verdere energie in steken, laat staan me inlaten met de half-shady "oplossing" die ze voor me bedacht hebben. Een "oplossing" die overigens tot een nóg groter takenpakket en meer verantwoordelijkheden zou leiden... Snapt u hem nog? Ik niet meer.

Als mijn metafoor-eekhoorn kon praten, zou hij zeggen: "Het klinkt als "Ik hou van je, je bent geweldig! Toch maak ik het uit. Maar ik wil nog wel losse hoemptie met je hebben!"" en dat ben ik eigenlijk wel met hem eens. ;-) Maar goed, ondanks dat ik er uiterst, uiterst verdrietig over ben, maak ik de komende dagen mijn werk netjes af, waarna ik me ga beraden op wat ik verder met mijn existens ga aanvangen.

En omdat uiteraard Altijd Alles Tegelijk komt, is mijn Australische tante vorige week overleden, en kreeg ik vandaag én een mailtje van deze persoon (nog niet geopend, durf niet) én weer een fijne rekening van de IBG/DUO voor het lieve bedrag van 416 euro... Gelukkig houdt Rood wél van mij! :-)

8 opmerkingen :

  1. Je hebt één troost: je kunt je nu volledig storten op je carriëre als merchandise-verkoopster ;-)

    Maar anyway... succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop echt dat je nu alle onzin over je heen hebt gehad en het vanaf nu alleen nog maar super gaat gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vuile hufters. Hoe durven ze! Ongelofelijk.

    Sterkte er mee, want dit is gewoon echt niet leuk.

    *knuft eens stevig*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, in tijden van nood blijkt vaak hoe dun dat beschaafde laagje van werkgevers slechts is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Weirdomusic: The Big Kahuna zei precíes hetzelfde!!! :-D Maareh, dank je. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Marjolein: dat zou wel heel leuk zijn ja! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Non-spotter: 't Is een vrij aftandse k*tstreek ja, daar is iedereen het over eens. Ik heb vandaag dag 1 van 3 gehad, en de "WAAAAAAAAAAAAAAAAT?!'s", "NEEEH!" en zeer indrukwekkende stilte gevolgd door een knuffel door een van mijn dokters spreken boekdelen. Maar emotioneel uitputtend is het wel. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Laurent: uiterst, uiterst dun, op de rand van non-existent inderdaad...

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished