woensdag 20 mei 2009

Ik disharmonisch? Naaah! ;-)

Vroeger, toen ik nog een kitten was, dacht ik dat Hemelvaart de viering van de eerste man op de maan was. Ok, ok: ik geloof dat ik een jaar of 14 was, toen ik ontdekte dat het niets met ruimtereizen te maken had. Nog best vlot, zeker als je bedenkt dat ik diep in de 20 was voordat ik erachter kwam dat het weerbericht geen horoscoop is. Hoewel ik over het algemeen niet volslagen achterlijk ben, ben ik wat sommige dingen betreft blijkbaar niet zo snugger of zoals The Big Kahuna zou zeggen: “Léuk dat disharmonisch profiel!”.

Grappig genoeg vertoon ik ziektetechnisch een gelijksoortig iets: op mededelingen als “U bent halfdood!” reageer ik rustig en laconiek, maar oh wee als ik een virusje vang. Of zoals Kattenfluisteraar T. ooit eens constateerde toen ik jammerend in mijn nest lag met een fikse verkoudheid: “Voor iemand die erg vaak ziek is, ben je er niet echt goed in!”. Vandaag bedacht ik dat dat komt omdat ziekzijn iets is wat je rustig moet ondergaan en waarbij je geduld moet betrachten, en da’s nogal lastig als je een ongeduldige neuroot bent.

Maar goed, gezien het feit dat ik blijkbaar een virusje gevangen heb én middenin een vooralsnog goed uitpakkende (klopklopklop!!!) medicatiewissel zit, doe ik het nog best aardig. Wel heb ik zowaar een dagje vrijaf genomen van mijn werk om wat te chillen (lees: mijn chefje zei: “Ga naar huis!” en ik ging).

Tot slot, zodat deze post niet alleen maar over mijn neuroses en malaises gaat, dit fijne nieuws over deze fijne beestjes. Oh, en koopt allen de nieuwe granaatappelhandcreme van Weleda, want die is echt geweldig! En dierenleedvrij, ook niet onbelangrijk.

2 opmerkingen :

  1. Maar kun je dan niet ziek zijn, door het niet te accepteren of ga je dan juist overdreven zielig doen met een verkoudheid.

    Ik heb altijd last van het eerste..
    Veel te onrustig om ziek te kunnen zijn, na 1 dag in bed heb ik het alweer gezien.
    En ik ben ook niet zielig en wil niet verwend worden.
    Tenzij ik het verschrikkelijk te pakken heb. Natuurlijk.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Jacobdus: ik kan heel slecht ziek zijn en dender altijd maar door, tot ik er iets relatief onschuldigs bij krijg en wel in mijn nest móet gaan liggen. Dan is het het van de dam en voel ik met terugwerkende kracht gruwelijk.

    Nee, ik wil ook geen getrut aan mijn nest, bezoek of gedoe, wat dat betreft ben ik echt een katachtige ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished