woensdag 27 mei 2009

Zomaar wat gedachten tussendoor

Ik zat weer eens in een tram en werd plots besprongen door een gedachte: “Is het ook een writersblock als je te veel dingen tegelijkertijd wilt vertellen en het daarom niet gestructureerd op de pagina krijgt?”.

Hoewel ik officieel geen ADHD schijn te hebben (Meneer de Poes doet nu een rolleye) is het altijd wel erg druk en vol in mijn hoofd. Ik heb meestal meerdere denkprocessen tegelijkertijd lopen en denk zeer zelden aan niets. Als het echt “moet” (lees: als ik het niet doe zak ik als een baksteen/word ik ontslagen/mag ik in een kartonnen doos gaan wonen) of als ik iets erg leuk vind, dan kan ik zowaar gefocust zijn op 1 ding, maar de rest van de tijd voelt het toch alsof er een troep/kudde/groep eekhoorns hardop loopt te kwetteren. Wat deze gedachtengang weer verklaart, maar dat geheel terzijde.

Ondertussen heb ik geen idee meer waar ik met dit verhaal naartoe wilde, maar door dit te posten doorbreek ik in ieder geval de “hoe langer ik niet post, hoe groter de drempel wordt”-spiraal. In verder nieuws: ik heb het koud maar weiger dichte schoenen/een panty aan te doen en basgitaar spelen is zo mogelijk nog leuker dan ik had verwacht. Vanavond naar "Coco avant Chanel”, ik ben benieuwd!

4 opmerkingen :

  1. Oh die film lijkt me ook wel wat! Laat me weten wat je ervan vindt?

    Ik heb vaak dat ik me wel kan concentreren maar dan weer te lui ben om die effort te maken. Af en toe heb ik dat tijdens dansles, dan lukt een beweging of een routine echt niet, maar als ik dan even al mijn concentration power channel (sorry ben al de hele dag in 't engels bezig) dan lukt het gewoon wel.

    Je kan trouwens ook ADD hebben he, niet druk zijn maar wel snel je concentratie kwijt zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ won't let life define me: we hebben de film gerescheduled naar vrijdag, maar ik zal laten weten wat ik ervan vind!

    Inderdaad, die hyperfocus kan ervoor zorgen dat je in een keer een enorme sprong vooruit maakt, zeker in dingen die je fysiek aanleert. Iets wat ik herken uit mijn dansante verleden en grappig genoeg nu tegenkom bij het basgitaar spelen.

    Volgens het onderzoek ben ik noch ADHD noch ADD. Meneer de Poes (die zelf officieel ADHD heeft) denkt er het zijne van en ik eerlijk gezegd ook... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ooit een zelftest gedaan en daar kwam dikke vette ADD uit. Maar het zou ook kunnen dat ik m'n dag niet had ;)
    Enniewees, ik herken mij volledig in die eekhoorns- hier ook nooit stil, nooit zonder plannen, altijd van alles aan mekaar aan het associëren.
    Toch ook wel leuk, maar somtijds zeer fatiguerend ja! *proest*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Esther: wat ik het meest frustrerende vind, is dat ik vaak zó overloop van de imput, dat de output er niet echt van komt... Ik hoop in de komende jaren echt eens wat meer rust te kunnen inbouwen, zodat ik weer wat meer kan "outputten", om het maar in correct Nederlands te stellen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished