zaterdag 26 november 2011

De Zinederella zine #6 launch: een (in)compleet verslag mét kiekjes!

Noot: u kunt op de linkjes klikken om de foto's te zien, maar als u liever de hele fotoserie achter elkaar ziet, dan kunt u hier klikken. Uiteraard staan er leutige tekstjes bij!

Er is weinig wat zó ontzettend De Levensvreugd brengt als samen met (een) mattie(s) aan een project werken. Althans, dat vind ik dan. Gelukkig vindt mijn mattie @_kouw dat ook, dus vandaag kwamen wij bijeen om Zinederella zine nummer 6 "Doe dat nou toch niet! Het tegen beter weten in"-zine in elkaar te zetten en te launchen. En te lunchen.

Om 13 uur kwam ik Dwaze Zaken binnengewandeld, waar @_kouw al een tafeltje had uitgezocht. Nadat ik van haar een heuse TARDIS (w00t!) kreeg, nummerden we de zines, rolden we ze vervolgens op om ze in de centrifugebuizen te stoppen, voegden we er leutige Lucky Stars (mét poezenprint!) aan toe en plakten we ze dicht met een sticker. De serveermeneer (die ons vroeg wat we aan het fröbelen waren en het echt heel erg leuk vond) bracht ons een fijn broodje, ik liet een onbreekbare centrifugebuis stukvallen, het zout was gezegend, kortom: de leut zat er flink in!

Uiteindelijk gingen we met 15 zines op pad. Eentje lieten we achter in Dwaze Zaken zelf, waarna we richting het Beursplein liepen om de die hard peeps bij Occupy wat Levensvreugd te brengen, die dat erg waardeerden. Daarna gingen we naar de Bijenkorf, waar we er twee achterlieten op de boekenafdeling (hier en hier). Onze volgende halte was Antiquariaat Kok & Zn, waar ik bij het naar binnen gaan altijd even "nee!" tegen mezelf moet zeggen. We legden een zine bovenop Sartre.

*insert een voor @_kouw zeer succesvol bezoekje aan Boeken stoffen & fournituren*

Onze voorlopig laatste locatie was een niet nader te noemen boekhandel, waar ik wat reddukul zines scoorde en we de kassameneer flink in verwarring brachten met onze Levensvreugd. We hopen dat hij het uiteindelijk toch heeft weten te waarderen, maar vragen ons toch ook deze keer weer af: is er een beperking aan hoe vrolijk je mag zijn in het bijzijn van ektuvistie peeps waar niemand ons van op de hoogte heeft gesteld?

Na dit bezoekje dat ons waarschijnlijk een (update van ons) AIVD-dossier heeft opgeleverd, gingen we terug naar Dwaze Zaken voor wat welverdiende avondlijke noms. We besloten de resterende centrifugebuiszines (leuk woord voor galgje hanging with your friends!) van een extra wervende sticker te voorzien en gaven een van deze fris opgeleukte exemplaren aan een mevrouw die op onze spullies paste in de rij voor de toiletten.

Ik bracht vervolgens @_kouw naar haar trein en legde mijn een-na-laatste exemplaar neer bij de HEMA. Mijn laatste exemplaar plaats ik maandag ergens in het Bungehuis. @_kouw heeft als het goed is nog een aantal exemplaren die zij op een gepaste plek zal neerleggen. Ik ben zeer benieuwd of we reacties gaan krijgen van vinders!

2 opmerkingen :

  1. Yup, morgen ga ik met gepaste trots mijn laatste buizen op supergeheime plekken verstoppen.

    Ik ben ook heel benieuwd of er gemaild gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ kouw: ik heb er een fijn lijstje van bijgehouden, verder ben ik helemaal niet neurotisch, hoe komt u erbij? ;-D

    Ik hoop ook echt op een reactie!

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished