maandag 6 januari 2003

Vandaag in de categorie "Erger dan Rutger Hauer": De bijzondere bijstand! Ik heb in mijn carrière als sponsorzoekende veel meegemaakt, maar dit was echt bijzonder vermoeiend! Hier volgt een korte impressie van mijn gesprek met de telefonist, een Oostindisch dove baviaan zonder telefoonmanieren:


Telefonist: "Bijzondere Bijstand. Ja?"

Poelekie: "Goedemiddag met Poelekie de Vries, ik wilde graag bijzondere bijstand aanvragen."

T: "Wrom?"

P: "Nou, ik heb heel onverwachts twee wortelkanaalbehandelingen moeten laten doen à raison van 500 euro en..."

T., ruw onderbrekend: "Ja, dat betaalt de verzekering!"

P: "Eh, nee, dat betaalt de verzekering dus niet want ik heb geen speciale tandartsverzekering."

T: "U bent dus niet verzekerd."

P: "Jawel, ik heb een ziekenfondsverzekering en een aanvullende verzekering, maar die dekken dat dus niet."

T: "De verzekering betaalt dat dus."

P: "Zoals ik al zei, dat wordt niet gedekt door de verzekering, tenzij je een aparte tandartsverzekering hebt die een dusdanig bedrag per maand kost dat ik die niet kan betalen van mijn uitkering."

T: "Hoe doet u dat met de huisarts dan?"

P: "Die krijg ik vergoed van het ziekenfonds, maar de tandarts dus niet."

T: "Ja, dat krijgt u ervan als u niet gesaneerd bent."

P, die sinds ze tanden heeft braaf elk halfjaar in de stoel ligt en behoorlijk pissig begint te worden: "NIET GESANEERD?! WAAR HEEEFT U HET OVER?!"

T: "U heeft geen verzekering omdat u niet gesaneerd bent."

P probeert het nog 1 keertje uit te leggen: "Ik ga elk halfjaar naar de tandarts en ben dus absoluut gesaneerd. Ik heb geen APARTE TANDARTSVERZEKERING omdat ik tot nu toe nooit dusdanige problemen met mijn gebit gehad heb waardoor de premie per jaar 2 keer zoveel bedroeg als wat ik declareerde, wat zo´n verzekering een beetje zonde van het geld maakt, zeker als je in de bijstand zit. Ik heb wel een ziekenfonds en een aanvullende verzekering, de criteria die gelden voor het eventueel ontvangen van bijzondere bijstand."

T: "Het ziekenfonds vergoedt het dus."

P:"AAAAAAAAAGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!"


En als klap op de vuurpijl brak er toen ook nog een stuk af van mijn 300 euro-kies, waardoor ik het nu zeker weet: ik wil een tandarts als echtgenoot!!!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished