maandag 8 augustus 2005

Ode

Ik kan het iedereen aanraden: een Things to do today-blok. Wat hier in Huize Poelekie gewoon het Thingstodoboek heet, maar dat terzijde. Ik ben ondertussen aan mijn derde boek toe, en ik wil nooit meer zonder.

Wat er zo geweldig aan is? Behalve dat er geen losse briefjes meer door het huis slingeren die je nooit kunt terugvinden als je ze nodig hebt, heeft het ook een evaluatie-functie. De nette vakjes waarin je alles kan noteren wat je nog wil/moet doen hebben namelijk een hokje, dat je kunt aanvinken als het gedaan is.

Zeker voor mensen zoals ik die altijd denken dat ze nooit een klap uitvoeren is het heerlijk om eens in de zoveel tijd het hele boek door te bladeren en te zien hoeveel vinkjes er staan. Ook gebruik ik het voor invallen, (blog)ideeën en last but not least telefoonnummers en adressen.

Echt, er kan geen Moleskine op tegen mijn Thingstodoboek, al was het maar omdat ik vanwege de reputatie* van die eerste spontaan een writersblock krijg. Dus ga naar de betere kantoorboekhandel, koop zo´n fijn "Things to do today"-boek en voor je het weet roep ook jij: "Thingstodo, I love you!" :-)


* "The legendary notebook of Van Gogh, Chatwin, Hemingway, Matise and Céline": daar durf je toch geen boodschappenlijstje in te zetten!?!?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished