dinsdag 19 augustus 2008

Zee en zo

Hoewel ik 99,9% bacilvrij ben, blijft de totale uitputting aanhouden. Over twee weken ben ik klaar met deze “run” en dan neem ik een paar weken vrij om weer op te laden en wat veranderingen door te voeren in mijn werk-, studie- en privé-leven, want zoals ik eerder al schreef: dit is niet meer gezond.

Afgelopen donderdag zijn The Big Kahuna en ik naar Bergen aan Zee geweest voor wat zeewater en Stom Gewaai. Uiteraard overwoog ik weer eens de katten te bellen met het verzoek hun koffers te pakken omdat we per acuut naar Bergen aan Zee gaan verhuizen, maar de woningprijzen zijn daar dusdanig dat ik al een paar maanden moet sparen om me daar überhaupt een baksteen te kunnen veroorloven. Ik ben nu aan het kijken of ik mijn appartement kan laten lossnijden uit het pand en op het strand kan laten plaatsen… *roept strijdlustig: “Poelekie de Vries is niet voor één gat te vangen!”*

10 opmerkingen :

  1. Misschien zo'n klein houten huisje op het strand proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al woon ik er niet erg ver vandaan, vroeger woonde ik praktisch aan het strand en kwam ik er dagelijks. Dat ga je toch wel missen. Het liefst zou ik dit huis dan ook daar neerzetten :) Of het strand hier maar dat is nog lastiger dan de eerste optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, dat vind ik persoonlijk toch wel een van de grotere nadelen van dat ik enigszins een armoedzaaier ben... ben best tevreden met mijn huidige huis, maar even verhuizen naar een andere mooie plek of een tweede huisje ergens in een mooi buitenland ofzo zit er nou nooit echt in...;)
    Beterschap trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kun je geen vakantiehuisje huren? En dan lekker elke zomer naar Bergen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhh bergen aan zee is zo mooi. Woonde er eerst heel kort bij en kwam er ook haast weekelijks. Genieten kun je daar zeker. Nu ben ik verhuisd en heb ik toch wel een klein beetje heimwee al heb ik het hier ook wel goed naar mijn zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Maaike: helaas hebben ze die niet in Bergen aan Zee. Wel in Katwijk trouwens, die kosten een mild fortuin (700 euro per week!!!) huur, maar ik hoor dat ze op andere plaatsen voor een beschaafder bedrag te koop zijn. *droomt nog even verder*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Esther: Ja, huis verplaatsen leek mij ook de makkelijkste optie! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Nina: bedankt, ik voel me alweer wat beter! Ik woon geweldig en ik ben dól op mijn huis, dus ik mag niet mauwen, maar ik blijf licht geob-zee-deerd (Ha! Té flauw!). Ach, later als ik groot ben... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Esther Webble: vakantiehuisjes zijn echt enorm aan de prijs, ik zag dat ze in Katwijk bijvoorbeeld 700 euro per week vragen voor een houten strandhuisje, prijzen in Bergen aan Zee zijn vergelijkbaar of hoger en dat gaat mij wat ver. Het is natuurlijk anders als je met een gezin of met familie gaat, maar voor mij in m'n up (of met 2 als mijn meneer mee wil/kan) is dat geen haalbare kaart op dit moment. Maar hey, later als ik groot ben... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Wendiez: dat kan ik me goed voorstellen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished