woensdag 7 oktober 2009

Bezigheden in en om

Vandaag in het kader van "Who cares?" een heuse update van het reilen en zeilen in en om Huize Poelekie:

Oktober begon met een briljant optreden van de Noisettes in de Melkweg (er is weinig zó geweldig als iemand die On Top of Things is haar ding zien doen) en het toewerken naar het realiseer/besef-moment dat Kattenfluisteraar T. officieel niet meer mijn (bijna-)buurman is. Ook kreeg ik er een huisgenoot bij: Meneer de Poes heeft sinds afgelopen zondag voor 6 weken zijn intrek genomen in Huize Poelekie in verband met een co-schap op Poelekie's werkplek. Niet dat wij elkaar ooit zien overigens: hij vertrekt om 6:15 uur 's ochtends, ligt om 22:00 uur al in bed, en in de tussentijd verkeert hij in gebieden van het pand die met speciale deuren beveiligd zijn.

Verder heb ik een enorme pijnlijke plek op mijn arm van griepprik #1 aka "De Reguliere", men is er nog steeds niet over uit of "H1N1 aka De Mexicaanse" zich gaat beperken tot 1 injectie of dat ik nog tweemaal gemaltraiteerd ga worden... *jammert: "Ik wil geen prik!"*. Helaas wordt aan de poes niets gevraagd en zal ik ook verdere injecties lijdzaam moeten ondergaan. Ook heb ik nog 2 afspraken staan voor het toevoegen van wat porselein aan mijn collectie en dan hoop ik voorlopig weer even klaar te zijn met dit soort potentieel fysieke homeostase bedreigende zaken. Da's duur en eufemistisch voor: dingen waardoor mijn nu ok zijnde gezondheid als een kaartenhuis in elkaar dondert. Wat ook weer een spreekwoord is, maar het zal. *schrijft zich in voor een cursus "Open en duidelijk communiceren op het web"*

Ook heb ik me na twee jaar afwezigheid dit jaar weer ingeschreven voor NaNoWriMo. Ik heb werkelijk geen idee of het me gaat lukken (dit zou het eerste jaar zijn dat ik er daadwerkelijk veel uur per week naast werk), maar ik zie wel. De emotionele druk om de 50.000 woorden te móeten halen voel ik deze keer (in tegenstelling tot in vorige jaren) helemaal niet. Zou dat een teken zijn dat ik überhaupt wat rielekster in het leven sta? *barst in gíeren uit*. Yup, 't is overduidelijk tijd om de was uit de droger te halen, de katten nog wat bij te voeren en mijn nest op te zoeken. *stiefelt richting badkamer*

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished