donderdag 11 november 2010

Poelekie goes to makeupschool - dag 3

Deze les was weer een theorieles. Een klasgenote werd door de docente opgemaakt in twee verschillende looks: 's ochtends werd stap voor stap de natural look (denk bruidjes) uitgelegd en kregen we ook wat tips over bijpassende styling (haar en accesoires). 's Middags werd een wat extremere kajal look (voor catwalkshows) voorgedaan en kregen we uitgebreide uitleg over de verschillende correctietechnieken voor de ogen: diepliggende ogen maak je, zelfs binnen een standaardmakeup, anders op dan bijvoorbeeld ver uit elkaar staande ogen. Het huiswerk voor de komende twee weken was het oefenen van deze twee looks. De eerstvolgende les gaan we 's ochtends de natural look op elkaar oefenen en 's middags de kajallook, die dan ook uitgebreid wordt.

Buiten was het verschrikkelijk wisselvallig weer, wat duidelijk zijn weerslag had op de klas: om de haverklap liet iemand iets vallen (pen, klapper, makeup, fotocamera) en we waren verschrikkelijk onrustig. Daarnaast is het leuk om te merken dat iedereen langzaam maar zeker wat "losser" wordt: in het begin keek iedereen de kat wat uit de boom, nu wordt er uitgebreid met elkaar gepraat (ook over serieuze onderwerpen) en is men erg behulpzaam onderling. Ook de verzuchting van verschillende klasgenotes dat het ze niet heel makkelijk afgaat, vind ik erg geruststellend, want bij vlagen (vooral als ik die @#$% wenkbrauw er na 4 keer nóg niet correct op heb weten te kalken) vraag ik me wérkelijk af waar ik aan begonnen ben. Geheel gerustgesteld dat dit volkomen normaal is in deze fase van het leerproces, schafte ik weer een gezinsverpakking Hoogst Noodzakelijke Makeup (wimperstukjes, wimperlijm, glitters en plakspul om die glitters mee vast te zetten) aan en ging vervolgens op jacht naar warme thee bij Metz & co.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished