dinsdag 2 november 2010

Poelekie goes to makeupschool - dag 2

Terwijl ik een tas vol makeup, een grote handtas en een paraplu richting school zeulde, realiseerde ik me dat ik weer eens een 'sleepberoep' had uitgezocht: na o.a. carrières als Montessori-kind, kunstschaatster, balletmiep en dossiersleepster, eh, coördinatrice werkgroepen zeul ik tegenwoordig óf met een basgitaar óf met een tas met daarin twee keer mijn maand huur aan makeup. Geen wonder dat ik zonder regelmatig chiropractorbezoek niet normaal kan lopen... Mijn hele leven sleep ik al met zooi: het zou me niet verbazen als mijn grafschrift "She schlepped shit" wordt.

Op school viel ik middenin een gesprek over opgevoerde scooters, toevallig een van de weinige onderwerpen in de wereld waar ik werkelijk NIETS vanaf weet, en dat terwijl ik nog wel speciaal naar "Oh Oh Cherso" had gekeken om mee te kunnen babbelen.

We werden opgedeeld in duo's en na een uiterst gezellig kletsgesprekje met mijn klasgenote N. die mijn nieuwe held is omdat ze elke ochtend om 5(!!!) uur begint met werken, gingen we de technieken die we geoefend hadden op modellen nu op elkaar oefenen. De resultaten werden voor de klas besproken en we kregen uitleg over diverse correctietechnieken: vooral van de illuminator om foundation lichter mee te krijgen werd ik erg gelukkig, want mijn eerste modellen hadden ná foundation helaas een hoog oompa loompa-gehalte. Ook werd ons huiswerk gecorrigeerd en werd ik, ondanks mijn bange vermoedens, niet per acuut van school getrapt wegens "nul talent". Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat dat niet alsnog kan gebeuren, maar deze keer zat ik in ieder geval nog goed. We kregen nieuw huiswerk op en om 16:30 sleepte ik mij, mild uitgeput, weer een weg naar huis de Poeticores-repetitie.

4 opmerkingen :

  1. Ah! Queen of the schleppers! Ik ga zelf regelmatig met alleen mn pinpas en sleutels op stap en heb pas sinds vorig jaar een heuse handtas! Maar nu sleep ik dus een knalrode Wallaboo met troep achter me aan en krijg bijna pseudo-scoliose! Ik trek helemaal scheef! Gebrek aan training. Maarre: nieuw huiswerk? Oompa-Loompa vrije make-upjes? Wanneer ben ik ingedeeld? Hinthinthint :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, die repetitie was niet vandaag! (Toch? - twijfelt nu aan geheugen;-)

    Groetjes,

    liefs,

    Kattenfluisteraar T.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Daphne: Ongelooflijk! Ik word létterlijk nerveus als ik geen zeulspul bij me heb! Mijn chiropractor zei vandaag nog: "I'm going to call you bag lady from now on!". U wilt graag gemakeupt worden? Dat kan! *noteert "Daphne mailen voor afspraak*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Kattenfluisteraar T.: ik loop een beetje achter, dit is een verslagje van de lesdag een maand geleden! :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished