vrijdag 22 augustus 2014

Summer Bloggin' Dag 53: Spirali(zer)

Een poosje terug zag ik op De Groene Meisjes (sowieso een aanrader) een post over de spirali(zer). Aangezien witte apparaten erom bekend staan dat ze behoorlijk levensvreugdverhogend werken hier in Huize LogPoes, kreeg ik enorm last van De Aas en zette "spiralizer aanschaffen met airmiles" op mijn Teuxdeux. Tijdens het afwerken van said Teuxdeux kwam ik dat punt dus weer tegen, ik mikte er een schrikbarende hoeveelheid airmiles-waar-ik-anders-toch-niks-mee-doe tegenaan en bestelde zo vorige week een spirali. Die ergens eind augustus geleverd zou worden.

Gister echter kreeg ik een mailtje dat hij diezelfde dag nog geleverd zou worden en 's middags was het inderdaad zover. Vandaag pakte ik hem uit en schoot er leutige foto's van. Ja, buiten voor mijn huis, want er is geen enkel oppervlak IN mijn huis waar eh, niets staat:


Zoals u ziet heeft hij een mes dat er in zit, en twee andere messen (die groene dingen) die opgeborgen zitten onderin het apparaat. Overigens is hij niet wit maar crème, maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt er brede serpetineslierten, dunne spaghettislierten en dikke spaghettislierten mee snijden.

Eenmaal weer in mijn keuken griste ik enthousiast het eerste stuk groente dat ik kon grijpen en spieste het op het apparaat. Het bleek een rode paprika te zijn en eh, die bleek niet geheel geschikt. En bij nader inzien ook zijn beste tijd gehad te hebben, wat piepirritant is omdat ik hem gisteren pas gekocht heb, maar dit terzijde. Ik pakte toen een ui, en dat ging een stuk beter, en ook de tomaat liet zich redelijk vlotjes verslierten zoals u hieronder kunt zien:


Vlnr, vbno: uienslierten in een veel te duur blauw Iitalla taika schaaltje, uienslieren charmant gepresenteerd, tomatenslierten en het restant van de tomaat dat ik uiteraard ook heb opgegeten, want ik ga niet 1/3 tomaat wegmikken. Als ik daaraan begin ga ik namelijk failliet aan het kopen van tomaten en kan ik me nooit meer zo'n veel te duur blauw Iittala taika schaaltje veroorloven.

Al met al was de eerste, niet strategisch geplande, poging een succes. Het schijnt dat hij vooral enorm goed werkt met courgettes, dus dat ga ik natuurlijk binnenkort proberen, evenals andere recepten van het ge-wel-di-ge Inspiralized blog, wat géén bedrijfsblog is, maar een blog geschreven door iemand die hardcore fan is van haar Spiralizer.

Ps en geheel OT: sbslink gaf in een comment op mijn "Een wát?"-post van gisteren aan dat het haar deed denken aan een liedje, dat zó geniaal is dat ik het met u MOET delen:

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished