woensdag 14 oktober 2015

Korting

Wie mij een beetje kent, weet dat er weinig dingen in de wereld zijn waar ik zó De Levensvreugd krijg als van korting. Echt, u weet niet hoeveel geld ik in mijn leven heb uitgegeven om korting te krijgen. Het woord alleen al geeft me een warm gevoel van binnen, alsof ik net warme sojachoco heb gedronken. Het woord “actie” heeft dat voor mij toch minder: ik denk daarbij toch altijd dat er initiatief van me verwacht wordt en zoals u weet ben ik een beetje een Lui Huisdier: als het niet hoeft, doe ik graag zo min mogelijk. Ik moet op dagelijkse basis namelijk al meer dan genoeg.

Maar goed: korting! Helaas is “extreme couponing”, waarbij je korting op korting stapelt en soms zelfs geld toe(!) krijgt om iets mee te nemen, zoals in (bepaalde delen van) de USA bestaat, hier niet mogelijk, want anders zou ik acuut kappen met eh, alles en alleen nog maar extreme gaan couponen, voor mezelf en in opdracht. *ziet het helemaal zitten*


Twee weken geleden was mijn favoriete kortings-event: de National Glamour Day. Voor wie niet weet wat het is: twee keer per jaar, in oktober en in maart, krijg je 20% korting bij diverse IRL en online winkels op vertoon van een Glamour. Als ex(?)-tijdschriftenjunk vind ik het feit dat ik een (min of meer) legitieme reden heb om een tijdschrift te kopen uiteraard een pre.

Ik neem die shopdag overigens uiterst serieus: lang van tevoren maak ik een lijst van dingen die ik graag zou willen aanschaffen en een paar dagen voor De Dag kijk ik of ik er inderdaad korting op kan krijgen. Die dingen gaan op de lijst, waarna ik een heuse looproute vaststel van winkel naar winkel, want ik ben graag efficiënt. Het zorgt er ook voor dat ik niet de neiging krijg om dingen aan te schaffen die niet op de lijst staan, hoewel deze keer de Hier Parijs Extra Groot roet in het eten gooide door ook 20% korting aan te bieden. Het parfum dat ik kocht stond echter op de “artikelen te kopen – wachten op korting”-lijst, dus yay.

Na deze lucky streak overwoog ik, volledig in een korting-high, dan toch ook nog maar even bij Pandora langs te lopen voor een ketting met een sneeuwvlok – nog meer korting! Toen ik weer een paar minuten (semi-)frisse lucht tot me genomen had, bedacht ik dat ik dan wel een special snowflake ben, maar dat dit zelfs voor mijn doen te mal was.

Ik koop hem in maart wel. Met korting.

4 opmerkingen :

  1. Korting is de bom. Zo mep ik ALLES WAT IK WIL in m'n ASOS 'saved items' en check ik regelmatig of de boel al voor de helft van de prijs is. En zo kocht ik gisteren dus een maxijurk in zwart met knalrode klaprozen. Maar als ik nou 70% korting op een tweede artikel krijg, dan ga ik daar ook meteen voor... Wat ik niet wist voor ik dit las: dat parfum soms ook met korting de deur uit kan gaan. En daar ga ik toch maar eens op letten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yup, dat is DE techniek inderdaad! Parfums worden tegenwoordig met enige regelmaat met korting verkocht, Douglas/ICI Paris en dergelijke hebben regelmatig korting, ook via hun websites. Sowieso is het altijd handig te googlen of er ergens een kortingscode rondwaart. :-)

      Verwijderen
  2. De Hier Parijs Extra Groot ������

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ICI Paris XL. Ik spreek Frans, dus voor mij staat er altijd "Hier Parijs Extra Groot". Net zoals ik vroeger wel eens een broodje kocht bij de Het Is Brood. :-D

      Verwijderen

Blog Design by Get Polished