maandag 23 juli 2012

LP's excellent staycation - Dag 23

Na wel 2 hele uren geslapen te hebben, sleepte ik me mijn bed uit, zorgde ik ervoor dat ik er iets minder uitzag alsof ik net uit de prullie kwam en pakte ik mijn spullen in:


Ik hoor u denken: "Maar Poelekie, dit was toch een STAYcation? Wat doen die twee tassen met genoeg zooi voor twee weken Tenerife daar op uw stoel?" Nou, vandaag was dus de eerste dag van de cursus Creative Writing die op mijn to do list stond. Overigens is die cursus hier 5 straten verderop en duurt hij van 10:00 tot 17:00. En nee, eigenlijk wil ik zelf ook niet weten wat er allemaal in die tassen zit... *murmelt iets over nog in de ontkenningsfase zitten wat betreft extreme zooisleperij*

Maar goed, ik en mijn zooi verplaatsten ons richting de cursuslocatie. Om 10:30 kregen we een algemeen introductiepraatje waar elke spreker ons verzekerde dat we "echt wel naar buiten gingen" en ik waarschijnlijk de enige was die dacht "Mwah, dat hoeft van mij niet zo". Zoals u weet, ben ik niet zo van Buiten. Na dat praatje gingen we met de docent mee naar het lokaal, waar we na een voorstelrondje aan de slag gingen met een schrijfprompt om de pen een beetje los te krijgen. Daarna gingen we voor de leut aan de haiku-schrijverij (nou ja, een soort wonky haiku's van 4, 6 en 4 lettergrepen dan). Als ik ze aan het einde van de week nog steeds zo hilarisch vind als ik ze vandaag vind, post ik ze op YourfriendLP.

Overigens, semi-gerelateerd en in het kader van "Plug je eigen schrijverij": heeft u mijn beautybloggerpost al gelezen? Ja, ik wacht wel.

*wacht*

Bent u er weer? Meuj! En weer verder: na de lunch moesten we buiten op speurtocht naar materiaal dat we daarna in een kort verhaal gingen verwerken. Denk aan dingen als "an angry exchange" (waar sommige cursisten er wel 3 meemaakten in 1 uur rondlopen door Amsterdam) en "an out-of-place object", wat in mijn geval een tuinkabouter in een boom was. Tja, schrijf daar maar eens binnen 45 minuten een al dan niet leutig kort verhaal over. Uiteraard was mijn verhaal maar half af en redelijk mwah IMHO, maar mijn medecursisten vonden hem wel leutig. Altijd prettig om te horen.

De komende week gaan we naar wat ik begrepen heb volgens hetzelfde patroon verder en aan het eind van de week, op vrijdagavond, is er een heuse presenté in het CREA theater. En omdat mijn uitgeputte eekhoorns werkelijk geen idee hebben hoe dit "en-toen-en-toen"-fest fatsoenlijk moeten afsluiten, speciaal voor u een theezakjeslabeltjeswijsheid:


Graag gedaan! *stort uitgeput ter aarde*

6 opmerkingen :

  1. Uitstekend begin van de creative writing week. En natuurlijk heb je een heleboel spullen nodig als je de deur uitgaat: je weet maar nooit wat je nodig hebt :-D

    Overigens staat op het theezakjeslabel een voorbeeld van creative citing. Blaise Pascal (1623-1662) schreef zelf: "C'est le coeur qui sent Dieu, et non la raison", Pensées, Section IV, 278.
    Zie Gutenberg voor een betrouwbare Engelse vertaling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mevrouw, wat bent u goed bezig. En ik moest heel hard lachen om de verwijzing naar je Beautypost. Ik zag je al helemaal wachten. Nagels inspecteren, nog even je wimpers checken en een niet al te vals deuntje fluiten. En maar niet te ongeduldig worden.
    Dus.
    Ja, ik ben nogal visueel ingesteld. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ TBK: ik vond het ook een goed begin! Vandaag zette zich ook prima door, ik hoop dat de hele week zo blijft!

    Die quote is idd een gevalletje creative writing! :-D Ik vond hem zó verschrikkelijk vaag-esoterisch dat ik hem wel op de foto MOEST zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ BEIW: dank u, dank u! Ik doe mijn best! :-)

    Dude, dat is EXACT wat ik voor me zag toen ik het typte! Ik zie dat soort dingen ook altijd letterlijk voor me! Leutig is dat he, dat visueel ingesteld zijn? :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ging stuk bij uw *wacht* (ook omdat ik die post toevallig al heb gelezen!). Maar ik sta redelijk verstelt van uw kunnen, want op vrijdag in CREA staan? Nou... dat doe ik u zeker niet na. Maar ik heb dan ook een groot David-en-Liza tekort in mijn leven. *duwt David de Kabouter weer eens in de DVD speler en voelt de wenkbrauwen onder de haargrens wegtrekken. Vrouwonvriendelijk much?!*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Kouw: ik hoopte zó dat u hem kon waarderen! :-D Met een beetje gemak kom ik helemaal niet aan de beurt, want er is nu een of ander mal plan om iedereen wat te laten schrijven en dan worden er 3 gekozen en fuck that shit.

    Ik riep nog 'Consensus' en 'Kumbaya', maar ik geloof niet dat men die concepten begreep. We zullen zien wat er gebeurd. Ik heb gelukkig geen podiumangst, dat scheelt. :-)

    Ik heb die hele kabouters compleet gemist, is het Bar?

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished