donderdag 15 januari 2009

Het Grote Madeira Reisverslag deel cinque

“Donderdagochtend waren we weer vroeg aan het ontbijt (7.30), waarna we richting het duikcentrum gelopen zijn om te kijken of Riks pak er nog wel hing. Dit bleek zo te zijn, en na een praatje met de duiktokomeneer en het schieten van wat kiekjes zijn we op jacht gegaan naar nieuwe schoenen voor Rik. Die wisten we vrij vlotjes op de kop te tikken, zelf kocht ik ook nog een paar zwarte sandalen voor het fijne bedrag van 82 euro's, maarja, het zijn dan wel echte Clarks. Het valt me op dat men qua merken hier alles wel heeft wat men in Nederland ook heeft, met name in het luxere segment. Dit zal deels komen doordat we hier in resort-central zitten met veelal rijkere gasten, maar ook de locals dragen DNKY t-shirts en zouden in Amsterdam niet opvallen. In de bergen zag je dat de levensstandaard duidelijk lager ligt dan hier in de stad, maar over het algemeen waren de huizen ook daar netjes onderhouden en maakt men veel werk van de tuin.

Weer terug op het resort zijn Rik en ik gaan zwemmen. Na een halve teen in het buitenbad besloten we dat we wel gek zijn maar niet zo gek (KOUD!!!), waarna we in het binnenbad wat gedobberd hebben. Na een rondje over het terrein in onze door het hotel geleverde badjassen was het tijd voor een middaghapje waarna Rik weer ging duiken met zijn Engelse vriend. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om eens wat highscores te halen op mijn Nintendo en om dit verhaal te schrijven op mijn balkonnetje met uitzicht op de bergen. Ik overweeg om de katten te bellen of ze hun spullen willen pakken om hier te komen wonen, hoewel ik niet goed weet waarvan ik dat zou moeten financieren.

Uiteraard heb ik al een fijn pandje op het oog, en uiteraard is het een krot, maar dat mag de pret niet drukken: hier met die Oudejaarsprijs van 25 miljoen!*”

*Helaas was mijn totale winst bij de Oudejaarsloterij wel 14 hele euro's, dus dat zit er voorlopig nog niet in, maar dat mag de pret niet drukken: volgend jaar proberen we het gewoon weer! ;-)

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished