dinsdag 13 januari 2009

Het Grote Madeira Reisverslag part three

“Op vakantie hoor je dingen te doen die je normaal niet doet, dus op dinsdagochtend 7 uur zat ik aan het ontbijt. Yup, Poelekie verandert op vakantie in een matinaal type dat bovendien haar hotelkamer opgeruimd houdt. Ja, ik vind het zelf ook beangstigend...

Na het ontbijt zijn we op jacht geweest naar proviand voor de komende dagen. Dit was een aardige tocht, vooral vanwege het feit dat het hier of heuvelig of vals plat is. Het was erg bijzonder om te zien dat alles wat ik van vroeger uit Portugal ken, ook hier te koop is. We hadden voor de volgende ochtend een Levada wandeltocht geboekt en ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet echt zag zitten nadat ik merkte hoeveel moeite de tocht naar de supermarkt me gekost had, maar ik besloot dat ik in geval van nood mezelf altijd nog van die berg af zou kunnen donderen en ging die middag maar weer wat dutten.

Die avond hebben we een klein hapje klaargemaakt in onze fijne kitchenette (we hadden bij de supermarkt een mini-koekepan gekocht) en vervolgens gingen we voor de lichttoer. Het was ons niet echt duidelijk waar we moesten wachten en hoe de tour zou plaatsvinden, maar na wat heen en weer geloop over de nogal steile toegangshelling van het hotel, troffen we een echtpaar dat ook op tour ging en niet veel later kwam de 8 persoons minibus aanrijden.

De kerstverlichting is hier big business, de gemeente laat verlichting ontwerpen en plaatsen waarbij de kerstverlichting in de Kalverstraat echt dramatisch povertjes afsteekt. In de verlichting worden ook historische thema's verwerkt zoals de suikerrietmolens die de eerste industrie hier op het eiland waren. Ook was er verlichting in het kader van het 500 jarig bestaan van Madeira. Na 2 1/2 uur rondgereden te zijn, was er gelegenheid voor een hapje (waaronder koekjes die veel weg hadden van onze eigen pepernoot) en een drankje (thee voor de Straight Edgers, sangria voor de rest).

Dit was een goede gelegenheid om je medebustoergenoten een beetje te leren kennen, reizigers van zeer divers pluimage: een echtpaar uit Schotland, een echtpaar uit Zwitserland en een moeder en dochter uit Manchester (moeder oorspronkelijk uit Tjechoslovakije) die allen hier of in Miramar logeren. Na thuiskomst nog maar een extra hapje gekookt en vervolgens het bed weer in.”

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished