zaterdag 3 januari 2009

Gelukkig 2009!

Aloha lieve mensen!

Hopelijk bent u (en uw huisdieren) Oud & Nieuw veilig doorgekomen. Hier in Huize Poelekie is iedereen nog ademend en aanwezig. Ook dit jaar heb ik me weer gebogen over een rijmelarij van het jaar:

"’t Leven is een zegen in 2009!"

U mag ook kiezen voor “Wees niet verlegen in 2009!” of “Wees niet belegen in 2009!”. Die laatste is overigens ook toepasbaar als u een stuk kaas bent. Ofzoiets.

Zoals u ziet ben ik ook dit jaar, traditiegetrouw, weer op de 3e begonnen, wat prima uitkomt, aangezien ik mij Niet Bijster Hoe voel. Ik vermoed dat het “gewoon” een ergens (lees: tijdens het spelen van real life ganzenbord op Oudejaarsavond) opgepikt virusje betreft, maar voor de zekerheid slaap ik wat extra en laat ik komende week mijn bloeddruk maar weer eens opmeten.

Over medische malaise gesproken: ik heb het er hier (hopelijk) niet te vaak over, maar mocht u benieuwd zijn naar het wat en het hoe, vraag dan vooral. Wilt u het niet openbaar doen, dan kunt u ook mailen. Dat geldt overigens ook voor eventuele andere brandende vragen/aanbiedingen om samen een comic te maken over een kat die een Superheld is. Bijvoorbeeld.

Voor de liefhebbers heb ik alsnog mijn Survey 2008 gepost, voor de Blogger-lezers hier en voor de LJ-ers hier.

In de komende dagen ga ik me eindelijk écht wagen aan het afschrijven van het Madeira reisverslag en mocht ik dan op dreef zijn geraakt dan rammel ik er ook nog een recensie van “Di-rect doet Tommy” uit. U bent gewaarschuwd!

2 opmerkingen :

  1. Nou, bij deze, hoe is het met je gezondheid? Weet je al meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Esther:

    De bloeddruk is, met behulp van allerlei bejaardenpillen, nu op het juiste peil. Uit de eerste onderzoeken was niets extreems afwijkends gezien, maar er was toch meer onderzoek noodzakelijk, dus ik moest weer 24-uurs urine verzamelen, ze hebben allerlei naalden in me gestoken met nare blauwe plekken als resultaat en ik heb een echo van blaas en nieren ondergaan.

    Blaas en nieren waren op de echo ok, de rest heb ik nog niet "binnen", dat hoor ik eind januari. Ook krijg ik dan te horen of er nog een MRI met contrast gemaakt gaat worden van de nieren en de nierarterie.

    Mocht uit dit alles niets komen dan heb ik heel bot gezegd pech, en mag ik het hiermee doen (lees: tot in lengte der dagen medicijnen gebruiken en hopen dat de bijwerkingen op de lange duur me niet te vroeg/te hard treffen). De kans hierop is zo'n 97% als ik het goed heb. Over het algemeen ben ik nu wel een beetje aan dat idee "gewend", maar leuk is anders natuurlijk.

    Verder moet ik wel zeggen dat ik me nu stukken beter voel dan in het jaar (of misschien wel de twee jaren) daarvoor, dus dat is wel een plus. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished