zaterdag 3 september 2005

"3 keer daags koken voor 18 freedivers is vermoeiender dan het lijkt..." (Zweden dag 4)

Zaterdagochtend vertrok de hele meute naar het Gullmarsborg zwembad in Lysekil. Bij het binnenrijden van het stadje was ik uiteraard meteen verkocht, het is dat de katten geen mobieltje hebben anders zou ik ze gesmst hebben: “Poezen! Inpakken! We verkassen naar Lysekil!”
Eenmaal in het zwembad aangekomen gingen de heren en dame aan de slag: onder water zwemmen, netjes bovenkomen en uitblazen in een spuit met slangetje, wat een monster opleverde dat met een spannend apparaatje geanaliseerd werd. (Wie hier het fijne van wil weten moet dat maar even aan Apneist vragen).
Na een korte zwem in het pierenbadje besloot ik me nuttig te maken: ik bracht de monsters van de zwemmers naar Sebastien Murat (die bediende het spannende apparaatje) en koppelde vervolgens de waardes terug naar de uithijgende zwemmers. Tegen de tijd dat ik ongeveer flauwviel van de honger werd me gevraagd of ik de lunch wilde klaarmaken, waarna ik aan het hakken, snijden en klaarzetten sloeg. Na de lunch ging de cursus verder, na een lezing van een uurtje of 2 waarbij ik niet de enige was die zat te knikkebollen van vermoedheid zou er weer gedoken gaan worden, in buitenwater deze keer. Klara en ik vertrokken naar de supermarkt om nog wat bananen en andere hapjes in te slaan voor de meute. ´s Avonds weer uitgebreid gekookt, opgeruimd en afgewassen. Vervolgens naar wat freedive-videofilms gekeken tot ik werkelijk niet meer op mijn pootjes kon staan.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished