vrijdag 9 september 2005

“We´re not a cult! Well, maybe we´re a little cult-ish…” (Zweden dag 9)

Donderdag was een rustig dagje. Apneist vertrok al vroeg ivm juryduty. Ik besloot ook vandaag rustig aan te doen en The Big Kahuna maar eens op de hoogte te stellen van al mijn avonturen.
Die middag was ik uitgerust en klaar voor een nieuw avontuur: met de bus naar Lysekil. Stel je voor: een bushalte in the middle of nowhere, waar volgens het schema 2 keer per uur een bus langskomt, maar waar je nog nooit een bus gezien hebt...
Ruim op tijd gaan zitten en jawel, precies op tijd kwam daar een bus! Na een privé-ritje van een half uurtje stapte ik uit in het centrum van Lysekil.
Eerst wat postzegels gekocht en boodschappen gedaan, daarna uitgebreid geïnternet. Rond 15 uur op pad gegaan naar het Gullmarsborg zwembad, waar in ieder geval een deel van de freedivers die middag aanwezig zou zijn voor training.
Nadat ik een half uur baantjes had getrokken in een volledig uitgestorven zwembad begon ik me wat zorgen te maken. De laatste bus terug naar het scoutinghuis was rond 16 uur vertrokken, en als men nu collectief besloten had toch maar niet te gaan, dan zat ik vast… Gelukkig stroomde het zwembad om 20 over 16 vol met mensen met vinnen.
Tot een uur of half 6 heb ik nog wat gedobberd in het kinderbadje, me voorgesteld aan een aantal nieuwe mensen en voor de tig-ste keer sinds mijn aankomst in Zweden uitgelegd dat ik nee, écht geen freediver was en dat ik nee, ook niet stiekem een freediver wilde zijn en dat ja, ik voorlopig tevreden ben met mijn "positie" als freedivewife. Echt, wat freedivers ook mogen beweren: het is geen sport, het is een sekte. ;-P
Het ultieme bewijs hiervan kreeg ik die avond, toen bleek dat er een freediver te weinig was voor de funwedstrijd op zondag en ik door 5 freedivers tegelijk enthousiast “bewerkt” werd, wat tot gevolg had dat ik ze een static (= snufferd voorover in het
water adem inhouden) van wel 10 hele seconden beloofde maar ondertussen hevig bleef hopen dat dit me bespaard zou blijven.
Na het zwemmen hebben we nog wat in de sauna gehangen met de dames, na 10 minuten bovenste plank vond ik het mooi geweest, als niet-Zweed moet je het niet overdrijven. Onderweg naar het scoutinghuis kwamen we langs een supermarkt, en hoewel ik al boodschappen gedaan had, kocht ik nog een fijne bak Häagen Dazs voor Apneist. Die avond werd er zoals voorgaande avonden weer gekookt, nagepraat en film gekeken, ik ging echter extra vroeg naar bed: de volgende dag wilde ik uitgebreid Lysekil gaan bekijken.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished