zaterdag 24 september 2005

"Wanneer komen we terug eigenlijk?" (Zweden dag 15)

Onze aller-, aller- allerlaatste ochtend in Zweden hebben we besteed aan lekker uitslapen, het meerdere malen opnieuw inpakken van onze koffers en het min of meer netjes achterlaten van het Honinghuisje. Sebastian Naslund (van wie het huisje is) zat op dat moment al in Zwitserland, waar Apneist de volgende dag heen zou reizen, dus lieten we een briefje en cadeautje voor hem achter.

Daarna zijn we met de tram weer naar Göteborg centraal gegaan, waar de bus naar het vliegveld vertrok. En alsof we al niet genoeg avonturen beleefd hadden, werd het een spannende rit: de bus kon toen we op de snelweg reden op het níppertje een auto ontwijken die remde voor een overstekende vos...

Op het vliegveld was er een computerstoring én bleken we op een eerdere vlucht te zitten, waardoor we toen eenmaal ingecheckt waren we vrijwel direct door konden lopen. Na het kopen van wat chocotoffees was het tijd om te boarden, en voor ik het wist zat ik weer in die bromvlieg (= klein vliegtuig met van die propellordingen).

In Kopenhagen was het tijd voor een hapje, dus wat doet dit briljante (99,9% van de tijd) vegetarisch etende duo: ze gaan naar het steakgrillrestaurant. Voor de saladbar. De serveerster keek wat wollig & pluizig, maar wij waren erg tevreden over alle knaagdingen, grassoorten, olijven, stukjes kaas en dressing die ze hadden. Net op tijd rolden we dan ook bijna letterlijk het vliegtuig in, waarna we vlotjes op Schiphol aankwamen, het eindpunt van ons Zwedenavontuur.

Zo, het was alles bij elkaar een enorme lap tekst (13 A4tjes!), zie het maar als een goedmaker voor het feit dat ik jullie (ondanks mijn belofte) nooit mijn NaNoWriMo van vorig jaar heb laten lezen. ;-) Waarmee ik jullie trouwens een gunst bewezen heb, maar dat is weer een heel ander verhaal...

Wat mij nog rest is het posten van een leuk linkje naar een verslag van de Murat clinic, en eentje in het Zweeds (allicht leuk voor de plaatjes) over de wedstrijd. De avonturen van Apneist tijdens het WK waar hij op donderdagochtend heenvertrok staan op zijn eigen log.

Oh, en “freediver” in het Zweeds is gewoon fridykare! ;-)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished